Plugusorul Porcului

plugusorul porcului, uraturi, traditii, plugusor,


Aho, aho, copii și frați!
Stați și nu mă asomați,
Grohăitul mi-ascultați!
Mâine anul se-noiește,
Mai mâncați dracu' și pește,
Vită, pui, curcan sau oaie...
Ce, numa' porcu' se taie?!
Prea ne tratați cu dispreț,
Una, două... la coteț.
Dimineața de ignat 
Săriți ca arșii din pat.
Nici nu-i gata răsăritu'
Că deja ați luat cuțitu'
Beți o țuică, vă-mbătați,
Şi-ncepeți să m-alergați.
Să-i apară-n cap chelia
Cui a inventat piftia
Şi să stea numa-n salvări
Cine-o mai mânca jumări; 
Cine mi-o hali șoriciu'
Să ajungă ca Patriciu
De când o duce nasol
Fără Mic și Rompetrol.
Cât O nuca să devină
Cine-o mai mânca slănină.
la mai lăsați-mă-n pace,
Brocoli nu vă mai place?!
Creșteți-mă lângă casă
Nu mă mai serviți la masă.
Dați o lege, că de mâine
Porcul este noul câine!
Eu vreau în coteț să mor
Bătrân, nu la abator.
Plugușor cu patru boi
la nu mai tăiați din noi
și haliti numai verdeață 
Până vi se face greață!
Mâncați măăăi, hăi, hăi!